Analiza Big Data pozwoli ICM i ZPR Media zrozumieć oczekiwania internautów

Ikona wpisu Analiza Big Data pozwoli ICM i ZPR Media zrozumiec potrzeby internautow

Instytut Badań Pollster oraz ICM podjęły strategiczną współpracę w zakresie przetwarzania danych o polskich internautach. Na początku sierpnia oba ośrodki podpisały umowę, której celem jest stworzenie ekosystemu umożliwiającego precyzyjne określanie danych demograficznych użytkowników Internetu na podstawie ich zachowań w sieci. Efektem projektu ma być lepsze zrozumienie oczekiwań internautów oraz możliwość trafniejszego dopasowywania treści do ich potrzeb.

– Instytut Badań Pollster, jako część Grupy ZPR Media, posiada szeroką wiedzę na temat aktywności blisko 80% polskich internautów na ponad 2 000 domen – mówi Paweł Piekarski, członek zarządu Instytutu.
– Z kolei ogromne doświadczenie ICM w zakresie modelowania pozwala nam na skuteczne wykorzystanie tych danych i tworzenie wysokiej jakości profili internautów.

Podpisana umowa jest zwieńczeniem trwających od lutego prac nad projektem. Dane demograficzne, które w nowej wersji powinny być dostępne w ofercie w 3 kwartale tego roku, to dopiero pierwszy etap współpracy Pollstera i ICM. W planach jest także poprawienie silników danych o zainteresowaniach użytkowników oraz stworzenie systemu rekomendacji treści. Projekt zakłada również wykorzystanie danych do celów naukowych.

– Zrozumienie potrzeb i zainteresowań użytkowników jest istotnym krokiem w tworzeniu rozwiązań polegających na spersonalizowanym dostarczaniu treści, w tym również reklam dostosowanych do poszczególnych odbiorców – mówi dr Dominik Batorski, koordynator prac po stronie ICM. – W celu przewidywania określonych cech użytkowników stosujemy zaawansowane techniki uczenia maszynowego, co w połączeniu z dużą ilością danych dotyczących aktywności użytkowników gromadzonych przez Pollster pozwala nam osiągnąć wysoką skuteczność.

Instytut Badań Pollster (Accorp sp. z o.o.) jest częścią Grupy ZPR Media, specjalizuje się w badaniach marketingowych i przetwarzaniu danych. Posiada ponad 86-tysięczny panel badawczy, a także monitoruje aktywność internautów na szeregu domen.