Kodowanie ze Scratchem po raz trzeci

Ikona wpisu Kodowanie ze Scratchem

Pod koniec maja w Toruniu i w Warszawie odbyły się finały trzeciej edycji ogólnopolskiego konkursu Kodowanie ze Scratchem. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych, a jego celem jest rozwijanie umiejętności programistycznych oraz stymulowanie kreatywności i logicznego myślenia.

W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 45 projektów przygotowanych przez 40 uczniów. Do drugiego – ostatniego – etapu zakwalifikowało się 22 uczniów. W finałach w Toruniu projekty zaprezentowało 11 uczestników, zaś w Warszawie 10 (jeden z uczestników nie przybył). Komisja konkursowa nagrodziła w sumie sześć projektów i przyznała cztery wyróżnienia.

Organizatorzy bardzo wysoko oceniają umiejętności uczniów biorących udział w konkursie.
– Liczba zainteresowanych jest mniej więcej taka sama jak w ubiegłych latach, ale z roku na rok niesłychanie podnosi się ich poziom – zauważa pomysłodawca konkursu, prof. Piotr Bała z ICM. – W tegorocznej edycji zwycięskie prace były na naprawdę zaawansowanym poziomie.

Za przykład może posłużyć gra Nano przygotowana przez Ignacego Kusa ze Szczecina, za którą zdobył on w Toruniu pierwszą nagrodę. Zadaniem gracza jest oczyszczenie systemu z wirusów i naprawienie uszkodzonych danych. Do poruszania się służy nanobot, a gracz musi także znaleźć wyjście z systemu-labiryntu. Zadanie komplikują wirusy, które klonują się wykorzystując energię wytwarzaną przez nanobota.

Więcej szczegółów na temat zaprezentowanych prac można znaleźć na stronie konkursu.